• Cykligt

Happymorningride #19 – taskig uppladdning

I brist på bilder från turen kör vi en kontorsbild.

I brist på bilder från turen kör vi en kontorsbild. Taskig hårdag är lika lite konstigt som en cykel bakom mig.

God dag. Lunchrast och jag passar på att skriva ett litet kort inlägg.  Jag är så trött i kroppen i dag. Inte för att morgonens Happymorningride var så jobbig egentligen men mer för att jag hade sämsta uppladdningen på mycket länge. Ska det cyklas tidigt på morgonen utan frukost i magen bör jag ha ätit rätt okej kvällen innan. Så funkar jag. Så blev det inte i går. Efter gårdagens styrkepass strulade det lite med den tänkta hämtmaten som vi skulle lyxa till det med. Ingen av oss orkade laga mat eller ens tänka på vad vi skulle äta. Men väl på Coop fanns inte det som vi tänkt. En hungrig och trött version av mig är inte så bra i vissa lägen. Vi kom inte på något att äta. Hasse köpte det som fanns kvar och jag skulle äta fil. Det blev inte så heller. Jag åt inget alls. Hungern försvann.

Så något krut i benen fanns inte. Jag var seg kände mig rätt tom. Längtade frukost något fruktansvärt och när vi äntligen tagit oss till Odensala såg jag ljuset i tunneln, våfflor, varmt kaffe, fil, mackor, ägg och frukt. Förstå paniken som infann sig när Robin bestämde sig för att förlänga turen över Torvalla och dessutom tjurrusa upp för en backe till. Jag var liksom klar med backar och så hungrig. Det blev bra ändå, 18 km stannade klockan på och jag lassade på rejält med frukost med ont i magen som följd sen. Lätt värt ändå. Så slarva inte med maten dagen innan. Späkning är inget att rekomendera.

Jo jag körde med Go-Pron med bröstsele i dag och tänkte klippa i hop en liten filmsnutt från morgonens runda. Får se om jag får till den redan i kväll. Nu ska jag bara jobba färdigt de sista timmarna och sedan ta en omväg hem. Cykel i dagsljus var det länge sedan som jag njöt av.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.