• Cykligt

Happymorningride efter en strulig träningsvecka

Jag har skrivit ett långt inlägg om trainerstrul, om hur dåligt den här veckan startade och hur stressad jag är att inget funkar. Men jag raderade det. Det blev för långt och gnälligt. Korta historien, grät i sista tröskelintervallen i måndags. 20 minuters bölande när jag inte klarade att hålla en wattnivå jag vanligtvis nästan kör återhämtningspass på. Klev av och förstod att det var hormoner som spökade vad gällde humöret. Mens och att prestera kan vara svårt. Dessutom strulade mitt gymkort och jag fick slokörat gå hem igen vid kvart över fem på morgonen. Kalibrerade trainern på onsdagen, det visade sig vara helt galet där. Tappade kontakt med Zwift i, trodde det berodde på att bluetooth:en inte fungerade. Blev ett yxigt styrkeintervallspass. Zwift fungerade inte i går heller till att börja med. Lyckades på något vis få till det skapligt och körde veckans andra styrkeintevallspass sent på kvällen och glömde äta efteråt. Vaknade till när Hasse kom hem vid halv ett-tiden i natt.

Så starten av veckan som skulle bli så bra blev inte så bra helt enkelt och jag kände att pannbenet fått jobba rejält. Hursom var det Happymorningride i morse. Hasse skulle äntligen vara med. Kylan som legat som en lock över stan hade lättat och det var inte mer än runt 10 minus. Jag kände mig pigg när jag trampade ned till hotellet men fick mjölksyra och tunga ben i hetsen från hotellet upp till stigarna i Spikbodarna. Väl på stig kändes det okej. Jag kunde hänga med. Men när Hasse tappade och inte kunde hålla tempot saktade jag in. Han vände tillbaka och jag fortsatte och fick riktigt dåligt samvete som inte stannat med honom. Han hade en dålig dag, lite sömn, mycket jobb och nyligen en förkylning. Då är det inte lätt.

Försökte åka i kapp honom och kom ändå sist när hela gruppen samlat sig vid Lillsjön där Hasse stod. På vägen tillbaka till hotellet försvann allihop innan vi ens kommit ut ur Lillsjön och jag och Hasse försökte komma i kapp till hotellet. Vi lyckades inte men fick i oss frukost.

Så jag bockar väl av ännu ett lite sämre träningspass den här veckan och lever på hoppet att helgen blir bra. Om inte annat har jag beställt en sak som jag tänkte berätta lite mer om snart!