• Cykligt

Klockarfjället climb och #bonk på skalet

Han fick som han ville min kära sambo. Klättring uppför den där vägen vi spanade in i går. Helt ärligt var jag väl inte så svårövertalad även om kroppen kändes lite lätt överkörd.

Väl på cykeln var jag lite piggare än i går hur konstigt det än var. Vi rullade ned via Skalet och gav oss i kast med klättringen.

2,4 km och 6 serpor senare var vi på toppen. Eller nästan för det fanns nämligen 2 serpor till! Lagom jäkla slut rullade jag ned tätt efter Hasse och gjorde höstens snyggaste kurvtagningar.

För alla strava-älskande galningar kommer snart klättringen upp som ett segment. En lång och en kort. Tjohoo tänker ni nu väl?!

Sen var återstod bara den lilla detaljen att ta mig uppför backen mot Skalet. Första biten var inga problem alls. Eller överkomligt. Jag hade tagit täten och tänkte inte låta Hasse gå om. Så där i sista biten började jag bli skakis i armar och knän. Pirrande och matt känsla. Jag växlade ned och ville helst kliva av och lägga mig i fosterställning i diket och sova en stund. Väggen, bonkad etc. Nu är det ju så att kliva av och gå inte är ett alternativ. Trampa, inte tänka på mat bara trampa.

Väl uppe orkade jag inte gå in på affären. Helt slut satt jag skakande på trappan utanför medan Hasse fixade snabb energi.

Guldfisk som ni nu vet att jag är, kom jag på att det skulle vara kul att pressa sista biten hem och ta det strava-segmentet. Jo men det höll i 50 meter innan jag blev skakis och matt igen. Fick motvilligt lägga mig på rulle bakom Hasse och trampa luft hem.

Väl hemma åt jag mig ur stugan. Vi packade ned kaffetermos, stora kanelbullar och tog påtåren på fjället. Där började jag återgå till normalläge igen.

Vi hittade förresten en fin prispall mitt i ingenstans. Eftersom Hasse var snabbast till fikat fick han kliva högst upp. Jag insåg att jag inte skulle orka kravla mig upp.

Det var veckans söndagsrapport. Nu återstår middag och lite självpepp. RPM i morgon och har jag samma gelében som i helgen blir det ytterst spännande. Jag hoppas självklart att det blir en fullbokad klass och deltagarna bjuder på mycket energi. Då blir det lite lättare!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.