Styrkefyror och cirkelträning

Kvällens seans i vardagsrummet blev en svettig sådan.
Klämde av styrkefyror. 4 minuter låg kadens, runt 50-55. Vila fyra minuter och upprepa. Enkelt och jobbigt.
Valde i dag att inte köra efter watt utan belastning på trainern. Intervallerna kändes rejält i mina ben. En bra känsla, de där stockarna är starka. Lång uppvärmning och lång nedvarvning. 75 väl genomförda minuter.



15 med Paolo igen. Medan Hasse körde vanliga fyror hoppade jag omkring i vardagsrummet i sköna träningsbyxor. Är lite rädd att grannen under snart kommer och knackar på. Inte nog med surrande från en trainer och nu även elefanthopp. Tur att hon faktiskt inte hör så bra.
Nåväl cirkeln är 15 minuter och har minimalt med vila.

I går såg cirkeln ut som sådan:

  • 10 burpees, 
  • 15 benböj 
  • 5 armhävningar på tå.

I dag var det lite enklare:

  • 20 st jumping Jacks ( kändes lite som gympaträning) 
  • 10 bulgariansplit, (upp med ena benet på en stol och gör utfall) 10 per ben. 
  • Plankan spindelmannen (dra upp knät mot armbågen) 20 st, 
  • Skruven (fötter på stol, händer i golv och knät mot motsatt arm)
  • Benböj med sidokick, 10 åt varje sida. 

Himla mysigt efter ett pass på trainern. Eftersom utmaningen just är en utmaning kommer något extra kul varje vecka. Situp och nudda fötterna. Jag nådde mitt mål med en extra situp.Fem veckor på detta sättet kommer att kännas. Träningsvärk kommer att bli en kronisk åkomma hos oss i laget. Nåja. I morrn är det cirkelträningsfritt.

0

Endorfinberonde träningsnörd, mamma och fjällräv och som driver en av Sveriges största cykelbloggar. Cyklar skog, fjäll och landsväg och trivs allra bäst i stigcyklarshorts med kaffetermos i ryggsäcken. Tävlar i MTB och åker skidor vintertid.

2 Comments

Kommentera

CommentLuv badge

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: