Vi cyklar oss trötta med ett stort leeende på läpparna

God morgon! Vi har precis ätit frukost och ska städa ur den stuga vi hyrt här i Sälen. Vi är på väg hem till Storhogna och vår egen stuga i dag. Innan vi landar hemma ska vi stanna till i Rörbäcksnäs. Igen. För vi startade vår lilla cykelsemester där i onsdags. Strax över fem mil galet fin cykling fick vi. Cykling som var så där fin att det pirrade i magen av glädje.

I går åkte vi över till Norge och Trysil för att cykla i Gullia, deras bike park av världsklass. Vi hann även med en rejäl klättring upp för Trysilfjället för att ta den långa flowiga leden Magic Moose. Det blev runt 3,5 timmars lekfull cykling innan vi åkte tillbaka till Sälen igen.

Efter middagen och lite vila så var vi båda förväntansfulla inför att få lite fjällcykling. Det blev inte riktigt vad vi hade tänkt oss när det var grusväg än om smal på fjället. Vi vände på Östfjällsleden och cyklade tillbaka upp på Lindvallens topp. Fann en underlig tjärn och tog en down-hillbana tillbaka ned och hem till stugan igen.

Jag skulle ljuga om jag sa att kroppen känns pigg i dag. Det är mer en känsla över att vara överkörd av något tungt fordon. Benen är sega och ingen cykelbyxa i världen skulle kännas skön just nu. Men det är värt det. Värt så otroligt mycket fin cykling och värt att ännu en gång få åka Rörbäcksnäs fina stigar. Jag kan vila i morgon helt enkelt.

Jag har massor att berätta om de här tre dagarna. Om Trysil, om Rörbäcksnäs och all den fina cyklingen. Men det får bli lite senare. Nu ska vi fylla kaffetermosen, bre några smörgåsar och städa ur stugan och checka ut. Ute blev det sommar igen och jag ska göra det allra bästa av mina sista semesterdagar!

6 Kommentarer

1. Härligt! Vi drar på vår årliga sommarvecka i Sälen nu på onsdag och jag känner mig så pepp nu efter alla cykliga inlägg därifrån 🙂
    Sara Borg recently posted…Börjar det släppa nu mån tro?My Profile

• Ni kommer att ha så mkt fint att cykla! Gör en avstickare till Trysil, det finns så mkt roligt där och nivåer som passar alla.

2. Gullia! 😀 Vi ska upp till Jämtis nästa vecka. Vandra den dära triangeln. Utan cykel tyvärr, får bli fossingar… Längtar!
    Cykelkatten – Cykel, punk och kärlek! recently posted…Var fri.My Profile

• Fint namn liksom 😉 ÅÅÅ vad roligt!! Håller alla tummar jag kan att ni får skapligt väder, det har liksom inte varit särskilt mkt sommar här uppe och än mindre i fjällen. Du måste blogga massa fina bilder på fjällen nu!