SkiErg när det inte finns snö

 

Så där mitt i en av intervallerna

Vill ni ha ett kort men riktigt jobbigt intervallpass i stakmaskinen (eller för all del på löpbandet, löparspåret eller spinningcykel/trainer) som passar fint på tex en lunchrast. Ett pass som kramar ur allt på 25 minuter?

Gör så här:

  • Värm upp 5 minuter på lagom motstånd. 
  • Kör 30 sekunder på max. Så tufft du bara orkar.
  • Vila 30 sekunder. Om du kan gör det aktivt, dvs trampa/jogga/staka.
  • Gör sammanlagt 15 stycken maxintervaller. 
  • Varva ned 5 minuter. 

I går kväll var det här passet ett bra alternativ till skidor. SkiErgen kommer väl till pass när det inte fungerar med annat. Vanligtvis brukar jag köra lite längre intervaller och inte alltid på riktigt hög puls. Det kommer lite närmare öppet spår. I går hade jag lite tidsbrist och då passade det bra.

Så prova du med!

 

0

Endorfinberonde träningsnörd, mamma och fjällräv och som driver en av Sveriges största cykelbloggar. Cyklar skog, fjäll och landsväg och trivs allra bäst i stigcyklarshorts med kaffetermos i ryggsäcken. Tävlar i MTB och åker skidor vintertid.

2 Comments

Kommentera

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: