Vecka femtio – en plan 

 

Gårdagens löpning. Inte särskilt roande.

2 veckor till jul. Var tar tiden vägen? Helgen är över. Vi firade in andra advent med saffranskladdkaka, lussebullar och vårväder i Storhogna. Natten mot i går regnade det. Att ens tänka skidor var uteslutet om man var rädd om livet. Hasse körde vilodag medan jag vässade pannbenet med asfaltslöpning (isgata mer) från Storhogna till Vemdalsskalet. De där 8,4 km kändes som en halvmara i längd och lika roligt som att se på vatten som ska kokas upp. Det enda som lyste upp det gråa var skalet i fonden och tanken på kaffe och lussebullar hemma sedan.

Förra veckan höll jag mig nästan till planen. Ingen styrketräning dock men anser att överkroppsslakten efter skidor i misär får duga.

Veckan som kommer då?

  • Idag måndag spinning som alltid. Fullbokat! Sedan ska jag hämta ut mina nya vinterdäck till Fujin.
  • Tisdag tänkte jag göra ett tappert försök att hitta asfalt och köra in dubben. Krisar det får jag göra som Martin föreslog, 14 vändor fram och  tillbaka på Vallsundsbron som är isfri. (Eller inte, tala om pannben)
  • Onsdag skulle jag behöva vila. Fast jag vill helst cykla. Helst en Happyride!
  • Torsdag skulle jag behöva vila men vill styrketräna.
  • Fredag är det Happymorningride och äntligen på Fujin! Se upp nu va för det kommer att gå undan.
  • Helgen åker vi troligast ned till stugan igen. Jag har beställt mycket snö, hårda fina spår och vill köra både skejt och klassiskt plus någon form av löpning.

Annars i det icketränande livet måste jag fixa lite julklappar. Tänkte för en gångs skull vara ute i god tid i mina mått mätta. Jag ska bocka av lite på att göra-listan som att boka lite tider, städa och tvätta. Sådant oerhört tråkiga vardagsgrejer. Det är även nytt tema i hälsobloggsnätverket.

Ha en fin vecka!

0

Endorfinberonde träningsnörd, mamma och fjällräv och som driver en av Sveriges största cykelbloggar. Cyklar skog, fjäll och landsväg och trivs allra bäst i stigcyklarshorts med kaffetermos i ryggsäcken. Tävlar i MTB och åker skidor vintertid.

2 Comments

  • Helena

    december 8, 2015 at 16:08

    Hurtbulle! Spontant känner jag att du kanske kan ge mig lite av din energi så jag kan ha en lika härligt fullspäckad lista som du har!
    Tyvärr har jag tappat min energi, och ju längre tiden går från träning desto mindre energi har jag. Kan du inte dela med din av lite inspiration hur du får dina pass att bli av, alla kan väl inte vara med samma positiva känsla??! Jag vet ju att känslan efter ett träningspass är den bästa, men det räcker för tillfället inte..

    Svara

Kommentera

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggare gillar detta: