• Cykligt
  • Glasscykling och happyevent till helgen
glasscykling

Glasscykling och happyevent till helgen

Hasse hittade en rot av lite större storlek! Den skulle förevigas med tillhörande cykel.

Vi passade på att ta tillvara på värmen och solen i går kväll. En runda till Torvalla för att leta lite stigar och prova den roliga ”A tribute to Torvalla kickers” En stig vi åkte för några veckor sedan som bjöd på pirr i magen, brant utförslöpa och trixig stig. Den tog vi tre gånger innan vi rullade hemåt med glasstopp på macken. Cykel och glass hör ju till och det gör ingenting att glassen äts vid halv nio på kvällen. Det blev en sådan där kväll som jag i bland säger. När livet är enkelt och det bubblar av cykelglädje i magen. När man hittat några nya stigpartier och fått ett par myggbett.

I natt kom det utlovade regnet och morgonens fredagscykling blev blöt.  Jag tvekade faktiskt en stund när klockan ringde. Ville ligga kvar och inte cykla i regn. Men vi hade faktiskt ingen frukost hemma och det avgjorde det hela. När jag okontrollerat halkade omkring på Odensalas rotiga stigar konstaterade jag att våren har varit ovanligt torr och fin. Jag har varit bortskämd och sluppit regnvåta rötter. Det krävs lite övning innan det sitter helt enkelt. Benen var pigga och farten fin utan att jag förtog mig. En ganska skön känsla så där tidigt på morgonen. Dagsformen på fredagsmornarna är ett rent lotteri. I bland sprättig och i bland väldigt sömning. Men efter runt 30 fredagsmornar har jag trots allt lärt min kropp att komma i gång utan frukost och till och med uppskattat träning så tidigt.

Nu på eftermiddagen när jag skriver det här har regnet dragit bort och solen tittar fram lite bland molnen. Väderappen spår lite regn i morgonbitti men sedan mulet och uppehåll. Som på beställning eftersom jag och Hasse har bjudit in till Happyride i Storhogna på söndag. Intresset har varit mycket större än vi trott och vi har fått justerat om lite i planerna kring aftergrill. Ny plats som rymmer fler! Jag ser verkligen framemot söndagen och att få visa upp vilka fina stigar vi har runt vår stuga. Ser framemot att få cykla i trevligt sällskap, några nya ansikten för oss. Jag är lite nervös också. Nervös för att det kanske blir för lite fjäll eller att jag inte hinner koka allt kaffe. Men sådant brukar lösa sig.

Nej men nu är det faktiskt helg och jag flexar ut för den här veckan. Räknar ned till semester. Det är bara fyra arbetsveckor kvar! Kämpa Helena.

jag susar nedför den branta backen vid roten som Hasse fotade. En sån där backe som det kittlar i magen av!

glasscykling

cykel+glass=sant.

Hem i kvällsljus. Glada, glassmätta och lite trötta. En sådan där kväll.