• Home
  • /
  • Cykligt
  • /
  • Hur man får träningspassen att bli av- läsarnas tips!

Hur man får träningspassen att bli av- läsarnas tips!

Jag delade mitt inlägg om hur jag från träningspassen att bli av i Facebookgruppen Vi som älskar mountainbike. I inlägget på bloggen ställde jag frågan; Vad gör du för att hitta tillbaka till träningsglädjen när det är lite motigt? Berätta gärna!

Det mynnade ut i en härlig tråd om hur andra får passen att bli av! Jag gillar sådant här. När ni delar med er och det blir en diskussion i stället för en monolog. För jag vill lära mig mer, jag vill få tips och höra era åsikter! Det ger mig enormt mycket inspiration i min egen cykling.

Det var sådana bra tips och jag vill gärna dela med mig av dem i ett eget blogginlägg. De funkar med all säkerhet för alla typer av cykling. Så här kommer de. En hel lista att plocka fram när det känns lite motigt! 

  • Jobbade i natt och var så sugen på att cykla idag. Satt på jobbet och la upp rutten och segmenten. På en ledig rast. Skrev ner på ett papper och tog foto med mobilen. Följde till punkt och prickar. Tre olika stigningar upp på berget som är grymma. Hade jag inte gjort detta så hade jag säkert bara lallat runt och tagit det som det är. Man är ju inte så pigg efter natt jobb. Glad att jag gjorde en träningsplan. Nu känns det riktigt bra. (Björn Lindén)
  • Mål är a och o. Sätt upp ett mål som du tränar mot, en tävling eller något dylikt. Sedan måste det vara kul. För mig handlar det även om rutiner. Jag cyklar året om och har lärt mig att älska dåliga förhållande. Desto jävligare, ju roligare. För även träningsdagbok, mestadels i bildformat på Instagram. Det är rätt underhållande och nyttigt -exempelvis har det blivit ett sätt att löpande utvärdera min träning. Det kan även vara roligt att återkomma till i ett senare skede. (Mattias Haräng)
  • Jag tänker på vad jag tränar för, försöker se det roliga jag kan göra med hjälp av träningen. T.ex. kan jag köra långloppscupen, ge mig ut i skogen och bara leka eller något annat. Men för att klara av det måste jag träna, har naturligtvis även säkra mål, utmanande mål, långsökta mål och målsättningar. (Alexander Jensen)
  • Det ska vara kul att trampa annars kan det va.det är min inställning efter 40.är humöret kass spelar det ingen roll att träna. (Tobias Pettersson)
  • Har inga svackor, vill bara cykla hela tiden. Det bästa mot allt! (Maria Uthammar, hennes inställning skulle jag behöva jämt! )
  • Att sticka ut ENSAM och åka cykel i KOMFORTTEMPO på skogsvägar, skoterspår eller andra TYSTA och TRAFIKFRIA vägar är susen för allt. Glöm inte fikat eller något annat som munnen och magen gillar. Det ger enbart positiva tankar och efteråt väntar man på nästa pass. (Reinhold Skoglund)
  • Just do it! Hm var har jag hört det? (Robert Robertsson)
  • Fantastiskt mysigt att cykla nu..Rå sig själv och bara vara ett med cykel och sina tankar. Bara ge dig ut. Cykla tex till jobbet. Då stressar du av på hemvägen och laddar på ditvägen. Världens bästa medicin. (Jenny Sjödin)
  • Försöker påminna mig själv om att jag ju faktiskt aldrig ångrat ett enda cykelpass. Efter första tramptaget känns det alltid bra.( Tomas Öberg)
  • Köp en Fatbike och vintercyklingen får en ny dimension, nya stigar, myrar , sjöar öppnar sig, sådan som i princip är ocykelbart andra delar av året eller på en vanlig MTB. (Martin Mattsson)

happyracertur

Lite sommarkänsla piffar upp i vintermörkret. Happyride på smala hjul. Det händer i bland.

Som Robert Robertsson skrev, just do it!

2

Endorfinberonde träningsnörd, mamma och fjällräv och som driver en av Sveriges största cykelbloggar. Cyklar skog, fjäll och landsväg och trivs allra bäst i stigcyklarshorts med kaffetermos i ryggsäcken. Tävlar i MTB och åker skidor vintertid.

4 Comments

  • Helena

    februari 5, 2017 at 07:31

    För ett och ett halvt år sedan bestämde jag mig för att börja träna ordentligt. Innan det tränade jag lite då och då. Jag bestämde att jag skulle träna varannan dag, oavsett. Det fick mig att inte missa ett pass, såvida jag inte var sjuk.
    Sen anmälde jag mig till Vykelvasan, så då blev jag än mer motiverad.
    Nu i januari har jag haft en period jag inte haft lust, men igår anmälde jag mig till ett lopp som är i slutet av april och vips är motivationen på topp igen.
    Jag tror inte på att man måste ha lust. Man måste vara bestämd eller ha ett väldigt bra mål.
    Helena recently posted…Motiverad igenMy Profile

    Svara

Lämna ett svar

CommentLuv badge

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: