• Home
  • /
  • träning
  • /
  • BodyBalance med byxorna ut och in + morgonstyrka

BodyBalance med byxorna ut och in + morgonstyrka

God morgon!
Jag har precis slängt i mig dagens andra frukost efter ett tufft cirkelpass i gymmet. I dag fick jag sällskap av Nina, en kvinna som spunnit med mig i många år. Hon har sett mina styrketräningsbilder på Instagram och frågade i förra veckan om vi inte kunde köra tillsammans någon gång. Absolut sa jag och vid strax efter halv sju startade vi upp dagen.

Arkivbild men samma redskap i morse.

Dagens cirkel bestod av fem varv med följande:

  • Plankvarianten med fötterna på bräda och nudda armbågar mot knä. Mountain climb som träningsappen säger. 10 st.
  • Armhävning med bosubollen 8 st
  • Russian Twist med kettlebell. 12 st.
  • Rygglyft på matta 8 st

Vi avslutade med en tabata-planka innan det var dags att springa i väg till jobbet. 30 effektiva minuter. Jättekul med sällskap och Nina gillar som jag att ta i. Bestämde oss för att köra nästa onsdag med.

Body Balance med byxor ut och in? Jo jag lyckades med den bedriften i går. Jag har ju bestämt att ge den där töjträningen en chans. Kände förra veckan hur otroligt stel jag är. Så jag bokade in mig i går. Jag har ju mitt eget spinningpass innan och har en kvart på mig att städa ur salen, stänga ned allt och lämna in deltagarlapparna. Dessutom hinna ta ut min passbiljett till Body Balance och byta om. Jag hann med några minuters marginal och rullade ut mattan i stora gruppträningsalen lagom svettig och uppvärmd. Allt väl så långt.

Efter halva passet börjar fundera på vart trycket på mina löpartights har tagit vägen och varför myntfickan envisas med att fladdra utanför byxan. Jag står där och försöker nå mina tår när jag inser att jag tagit på mig byxorna ut och in. Hjälp tänker jag och tappar all form av fokus när jag förtvivlat försöker minnas hur ett par byxor ser ut bakifrån som inte sitter rätt. Tvättlappen har med all säkerhet fladdrat hejvilt och sömmarna lär ju synas. Efter ett par minuter försöker jag trösta mig med att de deltagare bakom mig redan sett att jag inte har byxorna rätt vid det här laget. Jag drar lite lönlöst i linnet för dölja tvättlappen.
Resten av passet blir lite halvdant. Så kan det gå. Skönt var det i alla fall och jag var en smula smidigare i går än förra tisdagen. Passet är bra men det kryper i mig när allt går så långsamt och inte är svettigt. Jag får hejda mig själv så jag inte börjar göra armhävningar i solhälsningen. Det är väl så att jag behöver träna på att inte alltid träna hårt. Så jag ska nog fortsätta att töja på min kylskåpsstela kropp ett par gånger till!

Trevlig dag till er, det är ju onsdag, mittiveckan och lillördag som det heter. Två dagar till helg!

0

Endorfinberonde träningsnörd, mamma och fjällräv och som driver en av Sveriges största cykelbloggar. Cyklar skog, fjäll och landsväg och trivs allra bäst i stigcyklarshorts med kaffetermos i ryggsäcken. Tävlar i MTB och åker skidor vintertid.

3 Comments

Lämna ett svar

CommentLuv badge

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: