Morgonstyrka check

Morgonens leksaker.

Jag tog mig i väg. Bara det är en bedrift för mig. Morgonträning är inte min grej men effektivt för att spara tid. Värdefull kvällstid. Jag kör cirklar på runt 25 minuter. I gymmet passar jag på att använda ett par redskap annars fungerar mina cirklar med enbart kroppsvikt. Varierar övningarna så hela kroppen tränas igenom på två pass i veckan. Ett perfekt upplägg för stugfys!
Morgonens pass bestod av:

  • 10 stycken armhävning på bosuboll.
  • 10 rygglyft
  • 20 Russian twist med 14 kg kettlebell.
  • 10 spindelman (planka och dra benen växelvis mot armbågarna. Svider fint i bålen)

5 varv och sedan kunde jag nöjd gå vidare till jobbet. Håller jag i det här så blir det en fin skidsäsong att se framemot. På tal om skidsäsong så väntade jag för länge att anmäla mig till Öppet Spår. Jag får helt enkelt leta en startplats när det närmar sig.

 
Trevlig tisdag till er! Det är ju full fart mot helgen eller hur?
0

Endorfinberonde träningsnörd, mamma och fjällräv och som driver en av Sveriges största cykelbloggar. Cyklar skog, fjäll och landsväg och trivs allra bäst i stigcyklarshorts med kaffetermos i ryggsäcken. Tävlar i MTB och åker skidor vintertid.

Lämna ett svar

CommentLuv badge

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: