• Home
  • /
  • träning
  • /
  • Veckan som kommer och 4:e motionsdam i helgen.

Veckan som kommer och 4:e motionsdam i helgen.



Målbilder ser sällan så snygga ut.

God morgon! Det är måndag. Helgen har runnit i väg. 19 dagar kvar till Vasaloppet. Jag har lite blandade känslor. Roligt att det snart är dags och lite sorg över att vintern gick så snabbt. Nu väntar dock mycket fin skidåkning även efter den 8 mars. Men ändå.
Jag har landat efter lördagens roliga tävling. Sorterat intryck och tankar. Jag blev positivt överaskad över hur roligt det var att åka skidor med nummerlapp på det här sättet. Över hur fin banan var och hur bra det gick. Många rookiemisstag men sådant hör till.

Jag kollade resultatlistan. Jag kom in som 4:e dam av 40 startande i motionsklassen. Med någon minut upp till 3:e och hade några minuter tillgodo innan nästa dam skidade in. Hade jag startat i tävlingsklass D35 hade jag knipit en 6:e plats av (om jag inte minns helt fel) 16 startande. Det är rätt bra. Mina första 21 km gick på 1,28 (inte 1,30 som jag trodde). På andra varvet tappade jag många minuter. Dels så stannade jag till i varvningen för att dricka och vid en depå till. Så lyckades jag ramla två gånger. Jag blev självklart tröttare under andra halvan eftersom jag uppenbarligen gick ut i ett högt tempo. Spåren lite sämre osv. Men attans vad nöjd jag är. Så nöjd och frälst på kortlopp att jag seriöst funderar på att försöka hitta en startplats till Tjejvasan.
Nu väntar jag bara på att se om jag lyckades seeda upp mig eller inte. Tror inte det eftersom vinnaren åkte fort.

Träningsveckan som kommer då?
I dag måndag– Jag får se om jag hinner med lite lunchstyrka. I kväll väntar 20 minuterx3 stakning på SkiErgen. Tröskelpuls. Jag får ladda upp med en bra spellista och ta med cykelhandskarna. Skavsår kommer liksom på posten i den där maskinen.
Tisdag– Morgonstyrka och så mitt eget spinningpass på kvällen.
Onsdag– Vilodag. Jag tänker åka upp till vallaboden och lägga nytt glid på skateskidorna.
Torsdag– Trainer, intervaller. Hårda tuffa sådana. Eller så bokar jag in mig på Hasses spinningpass om det finns plats. Det passet är i paritet med ett tufft intervallpass.
Fredag– Lunchstyrka och eventuellt en pannlampetur i Storhogna.
Lördag– Mycket lugnt långpass runt 45 km. Längtar efter att få åka anslutningsspåret och milen på Skalet. Kanske ett kort skojigt lugnt skatepass på kvällen.
Söndag– Kortare intervallpass med Hasse.

Vardagen då?
Jag ska väcka liv i min surdeg. Det kliar i mina fingrar. Vill baka och slippa trist köpebröd. Tvätta cykel står på schemat också. Även en cykel uppställd i en traniner behöver omvårdnad med jämna mellanrum.
Jag ska skriva i hop sista delen i styrkeövningsinläggen och skriva i hop Vallaskolan som jag åter glömde bort.
Helgen kommer att tillbringas i stugan. Hasse har pass på lördagförmiddag i stan så jag tar nog bussen ned på fredagkväll. Buss var det längesedan jag åkte. Aldrig med stor vallabox och skidfordral. Jag ska övertala min sambo att en fika på Åtgården behövs i helgen!

Ha en fin måndag!

0

Endorfinberonde träningsnörd, mamma och fjällräv och som driver en av Sveriges största cykelbloggar. Cyklar skog, fjäll och landsväg och trivs allra bäst i stigcyklarshorts med kaffetermos i ryggsäcken. Tävlar i MTB och åker skidor vintertid.

4 Comments

Lämna ett svar

CommentLuv badge

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: