Första lediga fredagen av många

I går när jag gick jag hem hade jag fredagskänsla trots att det var en torsdagseftermiddag. Men jag gjorde helg i går. Precis som jag ska göra under våren. Jag har som jag berättat tidigare valt att gå ned i tid under en period. För att ta hand om mig lite bättre, hinna med sådant som jag inte hinner annars och hitta tillbaka till arbetsglädjen igen och förhoppningsvis bli lite piggare.

Redan i måndags kände det bra. Jag skulle bara ha fyra dagar framför mig och jag gick tillbaka till jobbet efter en längre ledighet med lite mer energi än annars. Och veckan rann i väg. Spontan distans på måndagen runt Brunfloviken, kaffe hos Cissi på tisdagen, gym och sällskap av Hasse i onsdags och i går en afterwork på mtb:n på vintriga stigar med mig själv som sällskap.

Jag kunde ha tagit en sovmorgon i dag. I stället ställde jag klockan och klev upp strax efter fem. Bytte om till cykelkläder och trampade ned till Hotell Östersund för Happymorningride. Med galet trötta ben och ingen tillit till dubbdäck på hala stigar men jag kom ut och fick många cykelvänner igen. Det dröjer nämligen ett par fredagar innan jag kan vara med och ville inte missa morgonen.

Nöjd dotter!

Men det var inte cyklingen som var min första lediga fredags höjdpunkt. Utan det var den överraskning jag gav Cissi. Hon hade fått lite instruktioner innan om vad hon skulle ta med sig i dag. Hon visste inte vad vi skulle skulle göra. Hon har velat gå på SPA länge och i dag blev det av. Vi åkte ut till Frösö Park och tillbringade ett par timmar i riktigt kall vak, utebad, bastu, pool och lounge. En välbehövligt stund för oss båda och långt i från telefoner som stjäl uppmärksamhet. Vi åkte in till stan sedan och åt lunch på Cissis favoritställe. Satt kvar en lång stund innan vi rullade hemåt.

En alldeles ypperligt bra fredag blev det och i morgon väntar cykling och middag med vänner. Jag fick lite panik när jag insåg att jag nog skulle behöva städa och röja hemmet för att ta hit folk. Så nu är även det gjort och jag lär somna ovaggad idag.