Sofia passade över en trevlig träningslista häromdagen. En lista på tio favoriter i träningsväg. Listor av det här slaget är trevliga och alltid roilgt att få läsa andras. Så i dag får ni min och jag hoppas listan för rulla vidare över nätet!

Favoriten i hörlurarna

Run run run med Junge Junge. Den spelades på start inför Vemdalen Fjällmaraton i höstas och jag får gåshud när jag hör den. Ser den täta dimman bortåt Oxsjövålen och kan ta på känslan över att kunna springa igen. Den som gjorde mig hög på livet. Låten surrar i uppvärmningarna inför intervallerna och i bilen sjunger jag med.

Favoritövning i gymmet

Jag gillar armhävningar. Gärna med pilatesbollar och bosubollar. Armhävningar går att variera i all oändlighet och göra riktigt tunga om man vill.

Favoritdryck under träning

Jag dricker inte så mycket under träning. På pass kortare än 90 minuter dricker jag vatten, om jag kommer i håg det. På lopp och längre pass är favoriten för magen och gommen Umaras sportdryck. Sedan är kaffe underskattat på trevliga happyrides.

Favoritpass på gymmet

Jag går sällan på pass men saknar spinningen så att det gör ont i hjärtat i bland. Saknar att instruera och sätta i hop pass. Saknar alla deltagare och den energin de gav.

Favoritfärg på träningskläderna

Jag älskar lila. Det har ni säkert sett. Annars drar jag gärna åt svart men köper allt mer lite mer färg. Senaste en grön löparjacka.

Favorit pre workout

En kopp kaffe. I matväg är frukosten inför ett längre pass på helgerna trevlig. Då får gärna ta tid och jag lyckas äta ganska mycket jämfört med veckodagarna.

Favorit post workout

Nu är det inte trevligt att vägga, det vill säga gå sig tom på energi. Men det är ändå då som det är allra godast att äta. Allt går ned och många gånger sittandes på hallgolvet i ett försök att få av sig träningskläderna samtidigt som energin ska fyllas på. Annars är en burgare efter ett lopp en favorit.

Favorit stretchövning

Stretch? Ärligt är det något jag sällan gör men att sträcka ut ryggen är alltid skönt.

Favoritträningsredskap

SkiErg. Det bästa som finns när det inte går att åka skidor och ett effektivt sätt att träna stakmusklerna och få till effektiva korta intervallpass. Om jag inte bodde så trångt, hade ett eget garage och mycket pengar hade jag med all säkerhet köpt en egen.

Favoritgym

Fristilen förstås. Där har jag hängt i snart 11 år. Som medlem, instruktör och nu medlem igen. Det är en del av mitt liv som det känns.

Jag passar över listan till Ida Aspviken Hasse och Sara. Ni får i er tur passa vidare!

Favoritredskapet i gymmet. SkiErg:en, en trevlig kompis.
4

9 Comments

    1. Helena januari 10, 2017 at 10:15

      Då ser jag framemot att läsa din!

      Reply
    1. Helena januari 10, 2017 at 10:53

      Kanon! Som Ida skrev, ett bra sätt att komma i gång lite 😉

      Reply
  1. Camilla januari 10, 2017 at 11:07

    Vilken bra och spännande lista! Älskar att du har SkiErg som favorit (aaaasjobbigt ju 😉
    Snor listan också 🙂
    Camilla recently posted…Camilla har flyttat –>My Profile

    Reply
    1. Helena januari 10, 2017 at 11:08

      jag gillar den faktiskt, mkt roligare än att sitta på trainern hemma 😉 Gör det! Roligt att få läsa din 🙂

      Reply
  2. Mari januari 10, 2017 at 16:47

    Kul lista 🙂

    Reply
    1. Helena januari 11, 2017 at 07:12

      Sådana här listor gillar jag!

      Reply
  3. Pingback: Mina 10 träningsfavoriter - Camilla Lind

Lämna gärna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CommentLuv badge

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.