Styrkeövningar

Under vintern 2015 sammanställde jag en serie inlägg om styrkeövningar som jag brukar använda mig av i gymmet. Jag fick ett önskemål av en bloggläsare att visa bra övningar för dem som cyklar. Det tog jag fasta på. Jag vill inte säga att det övningar specifikt för cyklister eller att de kommer att göra någon snabbare på cykeln. Jag har inte heller någon utbildning i styrketräning. jag vet bara vilka övningar som fungerar för mig. Bålen är dock central vid cykling och en stark kärna göra att du inte blir lika trött på cykeln.

Jag tränar utan vikter. Använder min kroppsvikt som redskap och lägger till bosuboll och pilatesboll. Passen är sällan längre än 20 minuter och jag gör dem i cirkelform. Övningarna går bra att göra vart du än är.

Mycket av min styrketräning handlar om att bygga en stark core och stärka kroppen så att den orkar allt jag utsätter den för i träningsväg. Övningarna är därför inte specifikt för cyklister utan passar alla.

Hoppas du får nytta av övningarna!

Loading...

 

2 Kommentarer

  1. Pingback: 200 reps- ett effektivt styrkepass  | Helena Enqvist - hon som cyklar lite

  2. Pingback: Tre träningsprylar jag inte kan vara utan | Helena Enqvist - hon som cyklar lite

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

CommentLuv badge